Linkkejä Internet sivuille


Jaa tämä blogi eteenpäin
Share this blog ahead

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Osastoajan jälkeen

Kuten mainitsin, kirjoitin osastollaoloaikanani hoitopäiväkirjaa omasta voinnista ja ajatuksiani omista toiveista ja se kantoi osastollaoloajan. Sen jälkeen olen kirjaillut voinnistani omaan Word- tiedostooni ajatuksenani julkaista jossain vaiheessa ajatuksiani ja tarinaani julkisesti. Tämä blogi ajatus tuli täysin puskista, koska ajattelin jossain vaiheessa luennoida kiitollisuudesta ja positiivisuudesta voimavaroina skitsofreniasta kuntoutumisessa. No nyt minä siis kirjailen ajatuksiani sen merkeissä.

Osastoajan jälkeen luin joitakin artikkeleita näistä tässä blogissani mainituilta sivuilta ja kaivoin osastoilta saamaani materiaalia sairaudestani. Halusin heti jotain tietoa sairauteni oireista ja sitä sain jonkun verran. Itse asiassa kohtuullisen hyvin. Olin siis heti kotiutumiseni jälkeen sitä mieltä, että haluan luennoida tästä taudista. Tuo halu kyti minulla jo osastolla ollessani ja kytee edelleen.

Lääkitykseni olen saanut hoidettua piikityksinä. Se aloitettiin jo osastolla ollessani ja jatkuu edelleen. Yhdeksi ensimmäiseksi ongelmakseni tämän taudin osalla olen havainnut hiustenlähdön. Kroppani siis toimii tässä varmasti stressireaktion puitteissa. Olen havainnoinut muitakin sairauteni kautta tulleita oireita, kuten kankeuden liikkeissä, erityisesti liikkuminen on ollut väliin hankalaakin. Puhuminen oli jossain vaiheessa hankalaa, ruoan pureskeleminen oli jossain vaiheessa hankalaa ja kuola valui leuasta. Siinä joitakin osastolla ja sen jälkeen huomaamiani ongelmia. Lisää seuraavissa kirjoituksissani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti